Google ar putea disparea. Facebook trebuie sa faca doar o miscare

Ben Elowitz, cofondator al Wetpaint, un site de publicitate online din America, spune ca Facebook ar putea sa scoata din joc motorul de cautare al Google printr-o singura decizie.

La o prima vedere, acest lucru poate parea absurd, insa ideea li se pare fezabila si celor de la TechCruch.

Google a fost imbatabil pana in momentul de fata pentru algoritmul sau de cautare care ofera o acuratete ridicata a rezultatelor cautarii pentru utilizatorul comun.

Ce s-ar intampla daca Facebook si-ar face propriul motor de cautare, in conditiile in care cunoaste deja preferintele si profilurile a 600 de milioane de oameni? Fiecare dintre cei care au un profil pe Facebook ar putea avea un motor de cautare pe internet complet personalizat.

Ben Elowitz explica pentru TechCrunch ca datele colectate de catre Facebook privind utilizatorii sai pot ajuta compania sa stie ce anume prefera acestia cu o precizie mult mai mare decat Google, ceea ce ar putea sa-i ajute in construirea unui motor de cautare mai performant.

In ultimele zile, cunoscutul site TechCrunch a realizat o serie de articole in care a pus diferiti experti in media sa arate cum ar putea Facebook sa reprezinte un pericol pentru Google.

In afara de opina lui Elowitz, TechCrunch a mai publicat o predictie in care arata ca incasarile din publicitate ale Facebook le va depasi pe cele ale Google.

Astfel, Hussein Fazal, fondatorul unei agentii de media care vinde publicitate pentru Facebook, spune pentru TechCrunch ca este imposibil ca Google sa mai detina suprematia in viitor in ceea ce priveste incasarile din publicitate in conditiile in care Facebook a creat deja o retea de 2,5 milioane de site-uri cu trimitere catre Facebook fapt ce da posibilitatea formarii unei retele de publicitate online uriasa si care creste zilnic. 

In 2010, Facebook a incasat din publicitate 1,86 de miliarde de dolari, in timp ce doar pe primul trimestru al acestui an Google a obținut, la nivel global, nu mai puțin de 8,58 de miliarde de dolari din publicitatea online. Veniturile din Statele Unite s-au ridicat la nivelul de 4,01 miliarde de dolari, iar cele din afara Statelor Unite la 4,57 miliarde. 

Pe 2011, Facebook ar putea avea un venit din publicitate de 4 miliarde de dolari, insa rata de crestere la Google este mai mica decat cea pe care o are Facebook.

Sursa: capital.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: