Companiile cu cea mai buna reputatie din lume

Grija fata de personalul angajat si atragerea salariatilor in gasirea celor mai bune solutii, printre criteriile de evaluare

Revista ,,Fortune” a publicat topul mondial al companiilor care se bucura de cea mai buna re­pu­tatie. Clasamentul a fost alcatuit in colaborare cu expertii cabine­tului Hay Group, care, pentru a intelege mai bine prin ce se deosebesc intrep­rin­derile incluse pe lista de toate celelalte, au efectuat un studiu suplimentar. S-a ajuns, astfel, la concluzia ca respectivele com­panii acorda un plus de atentie angajatilor lor si introducerii ultimelor inovatii. 

Pentru al patrulea an consecutiv, primul loc a revenit companiei Apple. Autorii studiului au subliniat ca viteza cu care intreprinderea lanseaza produse noi ramane un record in domeniu. Compania a traversat o perioada dificila dupa ce legendarul ei lider, Steve Jobs, si-a anuntat, in ianuarie, retragerea, din cauza starii de sanatate. Dar in ultimul sau raport financiar, Jobs a asigurat piata ca Apple nu va incetini motoarele. Spre surpriza generala, pozitia a 10-a a fost atribuita lantului de restaurante McDonald’s, performanta datorata noului meniu oferit, care acorda prio­ritate produselor sanatoase, cu continut redus de grasimi. A contat, de asemenea, grija pentru cei care au avut de suferit pe timp de criza, compania largind lista meniurilor cu pret redus, precum si rezultatele financiare, anuntand, astfel, in ianuarie, o crestere a vanzarilor. De atunci, actiunile grupului au continuat sa se aprecieze.

La intocmirea ratingului, com­paniile au fost evaluate in functie de noua criterii de baza:

  • Implementarea inovatiilor
  • Politica de personal
  • Gestionarea activelor
  • Responsabilitate sociala
  • Calitatea managementului
  • Situatia financiara
  • Investitii pe termen lung
  • Calitatea produselor si serviciilor
  • Competitivitate globala

Bancile si companiile petroliere, in criza de incredere

Interesant este ca nicio mare banca nu figureaza in primele 20 de locuri ale clasamentului. Cel mai bine pla­sata, JP Morgan Chase, ocupa treapta 23, urmata pe 25 de Goldman Sachs. Este inca o dovada a increderii, in declin evident, fata de aceste institutii, pe fondul speculatiilor legate de rolul lor in declansarea recentei recesiuni mon­diale. De altfel, un ultim raport al Congresului SUA pe aceasta tema confirma implicarea Goldman Sachs. Alte intreprinderi, precum produ­catorul de echipament sportiv Nike (24), grupul Nestle (31) sau cons­tructorul auto Toyota Motor (33), figureaza in a doua jumatate a ratin­gului. Nici companiile petroliere nu se bucura de prea mare reputatie, Exxon Mobil, cea mai scumpa din punctul de vedere al capitalizarii bur­siere, fiind plasata pe locul 34, inainte de Volk­swagen (35), Marriott Inter­na­tional (37) sau Honda Motor (42). John­son­&Joh­n­son, gigantul american al produselor farmaceutice si de igiena, care a acceptat recent sa achite o amenda de 70 mil. $ pentru a scapa de un proces de coruptie si care s-a aratat dispus sa cheltuiasca 20 mld. $ pentru preluarea grupului Syn­thes, specializat in apa­ratura medicala, ocupa in top numai locul 17.

Echilibru intre munca si viata personala

„Companiile inscrise pe lista au demonstrat multa maturitate in folo­sirea tuturor resurselor si posi­bili­tatilor de care au dispus. Ele au investit inclusiv in imbunatatirea acelor domenii de acti­vitate, unde detin suprematie con­cu­ren­tiala”, au explicat analistii Hay Group. Alt element important luat in con­si­derare de ex­perti a vizat atragerea angajatilor in identificarea cailor de crestere a pro­ductivitatii. Pentru ca, spun autorii studiului, mare parte dintre intre­prinderile analizate sunt ten­tate sa-i stimuleze pe salariatii lor sa-si asume un risc rational pentru a spori eficienta activitatii companiei (94% fata de 77%). In plus, ele indeamna per­sonalul sa vina cu idei capabile sa ridice gradul de competitivitate a unitatii (91%). Pe de alta parte, atentia acordata de con­ducerile companiilor pentru a asi­gura un echilibru intre munca si viata personala a jucat un rol considerabil in stabilirea ratingului. „Companiile cu cea mai buna reputatie au inteles ca pentru salariatii lor banii nu sunt mereu criteriul absolut si ca devo­tamentul angajatilor nu poate fi asi­gurat exclusiv cu salarii ridicate”, au concluzionat specialistii Hay Group.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: